Free songs
header_good

WHAM AI w game designie

Nowe podejście do projektowania gier dzięki AI

Generatywna sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować sposób tworzenia gier wideo. Badania przeprowadzone przez zespół Microsoft wykazały, że ich nowy model AI jest w stanie generować złożone trójwymiarowe światy zgodne z mechaniką danej gry, jednocześnie wspierając kreatywność projektantów.


Wyzwania w projektowaniu gier

Branża gier wideo to obecnie największy sektor przemysłu rozrywkowego, angażujący miliardy graczy na całym świecie. Mimo rosnącej popularności generatywnej AI, jej rola w tworzeniu gier wciąż pozostaje niejasna. Aby lepiej zrozumieć potrzeby twórców, przeprowadzono wywiady z 27 projektantami gier, którzy zwrócili uwagę na ograniczenia istniejących narzędzi.


WHAM – nowa generacja narzędzi AI

W odpowiedzi na te wyzwania zespół naukowców opracował model AI nazwany World and Human Action Model (WHAM). Model został wytrenowany na podstawie siedmioletniego archiwum rozgrywek z gry Bleeding Edge, co pozwoliło mu nauczyć się zasad projektowania spójnych poziomów.


Potencjał generatywnej AI w grach

Eksperymenty wykazały, że WHAM jest w stanie tworzyć skomplikowane sekwencje 3D, które nie tylko są zgodne z mechaniką gry, ale także charakteryzują się różnorodnością w projektowaniu poziomów. Dzięki iteracyjnemu podejściu twórcy gier mogą modyfikować generowane poziomy, dostosowując je do swoich potrzeb.


WHAM Demonstrator – interaktywna wizualizacja

Aby ułatwić użytkownikom pracę z modelem, zespół opracował także WHAM Demonstrator. Jest to interfejs wizualny, który umożliwia interaktywne dostosowywanie wygenerowanych poziomów, dając twórcom gier pełną kontrolę nad procesem projektowania.


Uniwersalne zastosowanie modelu

Jednym z kluczowych odkryć jest fakt, że WHAM potrafi generować poziomy gier bez wcześniejszej znajomości ich mechaniki. Oznacza to, że model może być stosowany nie tylko w Bleeding Edge, ale również w innych tytułach, co otwiera nowe możliwości dla branży.


AI jako narzędzie wspomagające projektantów

Autorzy badania podkreślają, że narzędzia takie jak WHAM nie zastąpią ludzkiej kreatywności, ale mogą stać się jej wsparciem. AI pozwala projektantom na szybkie testowanie i eksperymentowanie z różnymi wariantami poziomów, oszczędzając czas i zasoby.


Przyszłe badania nad WHAM mogą doprowadzić do jeszcze większej integracji AI w procesie projektowania gier, pomagając zespołom kreatywnym na różnych etapach produkcji.



RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
YouTube
Instagram
Tiktok
WhatsApp
Copy link
URL has been copied successfully!